Jawatankuasa Kampung Dan SWM Mengedarkan Tong Sampah Baru Kepada Lebih 100 Isi Rumah Di Kampung Baru Rasah.

...

SEREMBAN, 18 July 2024

Pagi ini, Jawatankuasa Kampung Baru Rasah, Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri Rahang, dan syarikat SWM bersama-sama melancarkan kempen pintu ke pintu untuk menggantikan tong sampah baru, menggantikannya untuk lebih daripada 100 isi rumah.

Liu Tiancai: Penduduk Yang Terlepas Masih Mempunyai Peluang

Liu Tiancai, Ketua Kampung Baru Rasah, menegaskan bahawa ini adalah kali pertama Jawatankuasa Kampung menganjurkan perkhidmatan penggantian tong sampah tahun ini. Sesetengah penduduk tidak dapat mengambil bahagian kerana konflik masa. Jawatankuasa Kampung akan membantu penduduk ini menggantikan tong sampah mereka lagi. 

Beliau berkata bahawa aktiviti penggantian tong sampah ini membolehkan penduduk menggantikan tong yang rosak, tetapi beberapa penduduk kehilangan peluang penggantian kerana mereka tidak menyedari masa program berlangsung.

"Kami akan menghubungi syarikat SWM sekali lagi untuk mengatur satu lagi acara penggantian. Penduduk perlu menyediakan dokumen termasuk cukai rumah dan kad pengenalan. Jawatankuasa kampung akan menganjurkan satu lagi program penggantian tong sampah dalam tahun ini berdasarkan keperluan penduduk."

Guo Qisheng: Menyelesaikan Masalah Tong Sampah Yang Rosak

Selain itu, Ahli Majlis Bandaraya Seremban Guo Qisheng menunjukkan bahawa tong sampah yang rosak telah menyebabkan ketidakselesaan besar kepada pembersihan harian penduduk. Oleh itu, acara ini berkesan menyelesaikan masalah penduduk.

Beliau menekankan bahawa program penggantian tong sampah kolektif melibatkan syarikat SWM yang menghantar tong sampah baru ke kawasan kediaman, di mana penduduk boleh menggantikannya secara langsung.

Tong Sampah Akan Diganti Secara Berkumpulan

"Tong sampah penduduk telah lama digunakan. Oleh itu, syarikat SWM menyediakan 500 tong sampah baru dan akan menggantikannya secara berkumpulan untuk memastikan setiap isi rumah menerima tong sampah baru."

Beliau mengucapkan terima kasih kepada Jawatankuasa kampung untuk pengaturan aktif mereka, yang akan meningkatkan alam sekitar dan sanitasi Kampung Baru Rasah, menyediakan keadaan hidup yang lebih baik untuk penduduk.