Lima terima Anugerah Pekerja Pembersihan Cemerlang di Sambutan Hari Pekerja Pembersihan SWCorp

...

MELAKA, 23 June 2024

Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (SWCorp) Melaka baru-baru ini menjadi tuan rumah sambutan Hari Pekerja Pembersihan Melaka. Lima pekerja pembersihan dari SWM Environment telah memenangi Anugerah Pekerja Cemerlang.

Pengurus Besar Korporat SWM Environment, Mohd Norlisam Mohd Nordin berkata sambutan Hari Pekerja Pembersih adalah satu pengiktirafan kepada golongan berkenaan dan berterima kasih kepada mereka atas sumbangan mereka terhadap kebersihan dan keselesaan negara kita.

Beliau menegaskan bahawa pekerja pembersihan adalah tulang belakang operasi syarikat dan walaupun kerja keras mereka setiap hari sering dipandang sebelah mata, mereka memainkan peranan penting dalam menjaga kebersihan bandar bersejarah Melaka.

Mohd Norlisam berkata tugas pekerja pembersihan adalah penting untuk pembangunan negara dan mereka terus menjalankan tanggungjawab dan dedikasi yang tinggi dalam menjaga kebersihan dan keindahan alam sekitar.

Beliau berkata, Bandaraya Bersejarah Melaka berjaya memenangi anugerah "Bandar Pelancongan Bersih" pada Januari tahun ini, dan beliau berharap pekerja Syarikat Pelindung Alam Sekitar Selatan akan terus memainkan peranan mereka terutama pada Tahun Pelancongan Melaka tahun ini, dan bekerja keras untuk melakukan kerja yang baik dalam membersihkan dan mengekalkan Melaka sebagai yang bandaraya terbersih di ASEAN.

"Anugerah ini bukan sahaja pengiktirafan dan motivasi kepada penerima, ia juga akan memberi inspirasi kepada pekerja pembersihan lain untuk melakukan yang lebih baik, dan SWM Environment akan terus menyediakan tenaga kerja berkualiti tinggi untuk memenuhi permintaan untuk perkhidmatan pembersihan."

Pada majlis itu, Pekerja Pembersihan, Sabri Ibrahim yang telah berkhidmat selama 15 tahun menerima Anugerah Pekerja Pembersihan Cemerlang Negeri Melaka manakala empat lagi menerima Anugerah Pekerja Pembersihan Cemerlang Cawangan iaitu Azman Abd Aziz (Bandaraya Melaka Bersejarah), Othman Mohd (Alor Gajah), Azahari Mohd Yunus (Jasin) dan Khamis Omar (Hang Tuah Jaya).

Anugerah ini disampaikan oleh YB Datuk Zulkiflee Datuk Seri Mohd Zin, Timbalan Exco Perumahan, Kerajaan Tempatan, Saliran, Perubahan Iklim dan Pengurusan Bencana negeri yang turut dihadiri Tuan Khairuladha Ab Mutalib, Timbalan Pengarah SWCorp Negeri Melaka dan Mr R Mahendran, Pengurus Besar Operasi SWM Environment.

https://mk.chinapress.com.my/20240623/swcorp%e6%b8%85%e6%b4%81%e5%b7%a5%e4%ba%ba%e6%97%a5%e5%ba%86%e5%85%b8-5%e4%ba%ba%e8%8e%b7%e6%9d%b0%e5%87%ba%e5%91%98%e5%b7%a5%e5%a5%96/