SWM Beri Sumbangan Krismas Kepada 15 Buah Keluarga.

...

BAHAU, 20 December 2023

Bersempena dengan sambutan perayaan Krismas, SWM Environment Negeri Sembilan melaksanakan program tanggungjawab sosial korporatnya dengan memperluaskan kasih sayangnya kepada 25 buah keluarga berpendapatan rendah di komuniti Bahau.

Petang semalam, wakil dari SWM Environment mengunjungi komuniti Bahau, menyampaikan sejumlah barangan sempena perayaan Krismas berupa barang keperluan kepada keluarga setempat yang kurang bernasib baik. Adun Bahau, YB Teo Kok Seong juga dijemput untuk menghadiri majlis tersebut.

Teo Kok Seong, yang juga Adun Bahau, mengucapkan terima kasih semasa program tersebut berlangsung. Beliau mengucapkan terima kasih kepada syarikat itu kerana menganjurkan aktiviti untuk membantu golongan yang sasaran semasa musim perayaan. Beliau menekankan peranan kerajaan negeri dalam menjaga kebajikan rakyat secara berterusan, mengutamakan kepentingan rakyat pada setiap masa.

Teo Kok Seong menyebut bahawa Pusat Khidmat Masyarakat DUN Bahau adalah untuk kemudahan orang ramai serta turut membuka kaunter untuk pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk membantu rakyat dengan perkara-perkara yang berkaitan dengan kebajikan setiap pagi Khamis pertama setiap bulan dari 10 pagi hingga 12 tengah hari. Ini dapat memudahkan rakyat berhampiran kerana tidak perlu ke Serting untuk memproses dana kebajikan.

Beliau menyatakan bahawa ini adalah kali kedua syarikat menganjurkan acara serupa di komuniti Bahau. Acara tahun sebelumnya diadakan di Mahsan, memberi manfaat kepada sejumlah 15 individu dengan menyumbangkan keperluan Krismas dan menyediakan 10 individu lagi dengan pakej hadiah kembali ke sekolah tahun ini.

Teo Kok Seong menyebut bahawa syarikat itu memulakan usaha kitar semula pada tahun 2018, menggalakkan orang ramai untuk mendaftar sebagai ahli program kitar semula KITARecycle melalui portal www.kitarecycle.com. Program ini melibatkan pengumpulan dan pengasingan sisa kitar semula dengan memperoleh mata yang boleh ditebus kepada wang tunai. Pada masa ini, terdapat lebih daripada 25 jenis sisa kitar semula, termasuk kertas, tin aluminium, plastik, produk elektronik dan sebagainya.