SWM ENVIRONMENT SALUR BANTUAN PERSEKOLAHAN KEPADA 60 MURID

...

Johor Bahru, 26 March 2023

SWM Environment Sdn Bhd (SWM Environment telah melaksanakan program tanggungjawab sosial korporat, SWM Kasih Back To School dengan menyalurkan set kelengkapan pakaian kepada 60 orang murid kurang berkemampuan di kawasan Johor Bahru. 

Pengurus Besar Korporat, Mohd Norlisam Mohd Nordin berkata dalam satu kenyataan pada hari ini memberitahu, kerjasama antara SWM Environment dan sekolah bukan sekadar untuk mendidik tentang pengurusan sisa mampan malah turut memberi tumpuan kepada kebajikan murid-murid untuk melalui sesi pembelajaran di sekolah. 

Jelas beliau, SWM Kasih Back To School menyediakan kelengkapan persekolahan yang terdiri daripada set pakaian, beg dan kasut sekolah kepada 30 orang murid dari Rumah Sewa Kerajaan (RSK) Flat Larkin manakala 30 orang lagi pula disalurkan melalui SK Taman Suria, SK Taman Damansara Aliff dan SJK (C) Foon Yew 1. 

Pemilihan tiga buah sekolah tersebut berdasarkan penglibatan aktif mereka dalam program kitar semula berganjaran, KITARecycle dan inisiatif Komunikasi, Pendidikan dan Kesedaran Awam (CEPA) termasuk melalui Pertandingan Iskandar Malaysia Ecolife Challenge (IMELC).